Träning med Pia och Erika

Tjenare där ute!

Nu har man kommit hem efter ett pass med träning på 1 timma, tillsammans med bästa Pia och Erika. Vi körde Hi intervall på skolgården med Korpen i Timrå.

Här är några av oss i gänget. Cattis med blommig keps, mig känner ni igen, Pia med kort hår och hennes dotter Erika bakom i mörkblå tröja. Gjorde om bakgrunden lite i mobilen, eftersom den såg så trist ut annars.

Bilden är fotad av Cattis!

Vi körde olika stationer:

ARMHÄVNING MOT BÄNK
MAGE - CRUNCHES: 1/Böjda ben 2/"Fjärilsben" 3/Böjda ben
SKIDHOPP
DIAGONAL RYGGÖVNING: Stå "på alla fyra" 1/Sträck motsatt arm och ben, kryp ihop, sträck osv 2/Växla sida 3/Varannan sida
PLANKA MOT MUR: 1/Dra fram vartannat knä 2/Planka 3/Dra fram vartannat knä
KNÄBÖJ MED AXELPRESS: 1/Höger 2/Vänster 3/"Vanliga" / Upphopp
RYGGLYFT - BRÖSTSIM
UPP OCH NER PÅ BÄNK: Kliv eller spring/hoppa
"RUNNING MAN" Balansövning
IDIOTEN - SPRINGA FRAM OCH TILLBAKA
"LARVEN"
Stå på händer och fötter. Gå fram med armarna, kom efter med benen osv. Jag gjorde plankan istället, eftersom jag vet att jag inte klarar av den där
UTFALL BAKÅT 1/Höger ben 2/Vänster ben 3/Växla ben
KISSANDE HUNDEN: 1/Höger 2/Vänster 3/Växla
MAGE - CRUNCHES: 1/Böjda ben 2/"Fjärilsben" 3/Böjda ben

Nu är det bara 2 onsdagar kvar (17/6) av Hi Intervall, innan det är dags att ta uppehåll och invänta höstterminen igen.

Pass på måndagar vid elljusspåret vid NHK Arena och Korpstugan där det är olika ledare slutar 15/6. Det passet går inte jag på.

Vad är Hi Intervall?

Kombipass för kondition och styrka. Intervallerna är högintensiva med korta pauser. Däremellan jobbar vi med styrka och balans för att komma ner i puls, allt till medryckande musik. En chans att utmana sig själv.

Vill du träna med Korpen och bor i närheten av Timrå eller i Timrå. Spana in hemsidan här

  • 58 visningar

Gillar

Kommentarer

Skriv kommentar...
IP: 82.99.3.229