Träning med Pia

Hallå där ute i den berömda holken. Hoppas att allt är bra med dig, vilket det är med mig.

Ikväll har jag varit på träning, medelgympa med Pia som ledare. Det var riktigt svettigt, som vanligt. Jag är mer än nöjd. Vi körde benböj, armhävningar, springa runt i gympasalen, hoppa och en massa annat. Vet ju för tusan inte vad allt vi gör heter eller så hör jag vad det heter, men glömmer bort. Minnet är bra, men kort.

Vi var bara 18 stycken idag, inräknat 1 ledare. Det var skönt att inte vara så många och ha det så trångt, eftersom det fanns mer plats att röra sig på.

Vi varvade ned med stretch och 2 minuters avslappning med lugn musik, där vi ska träna att tänka på ingenting. Lättare sagt än gjort säger jag, eftersom tusen tankar far runt i huvudet just då. Efter avslappningen ska vi sträcka på oss och därefter rulla ihop oss till en köttbulle för att gunga lite från sida till sida, innan vi kliver upp.

Åldern på oss som tränar är från ung till över 70 år. Alla platsar, men på sitt eget vis. Vill man inte göra någon övning eller inte kan göra den av någon anledning, då gör man helt enkelt någonting som man själv tycker passar bättre.

Vad är medelgympa?

Medelintensivt gympapass med extra knorr. Vi tränar kondition, styrka, rörlighet och enklare koordination innan vi varvar ner, stretchar och avslutar med en kort avslappning. Musiken lägger grunden och rörelseglädje är ledstjärnan.

Stanna hemma vid minsta symptom på förkylning. Tvätta alltid händerna före och efter passet. Ha gärna med en egen dyna. Handsprit finns på i alla fall medelgympapasset.

Vill du träna med Korpen och bor i närheten av Timrå eller i Timrå. Spana in hemsidan här.

Om du inte redan tränar med Korpen, så är du alltid välkommen att prova på ett pass när som helst under terminen som håller på fram till 12/12.

Hoppas att du haft en fin kväll med allt du tagit dig för. Ta hand om dig, så hörs vi snart igen.

Gillar