Träning med Pia

Hallå där ute i den berömda holken. Hoppas att läget är fint med dig, vilket det är med mig. Ikväll har jag varit på träning med Pia som ledare. Det stod medelgympa på schemat, vilket är en klar favorit hos mig.

För det första är inte passet en timma, som man kan tro. Det är 45 minuter med allt vad vi gör, springer, hoppar, skuttar, armhävningar, plankan, knäböj mm. Himla kul i alla fall, vilket jag uppskattar. När man väl är där försöker man att göra sitt bästa. Jag tar inte i allt vad jag kan när det är plankan, klappa händer eller armhävningar eftersom jag får så ont i händer och armar. Det innebär att jag behöver ta Alvedon efteråt.

Det är folk i alla olika åldrar som är med på träningen från ung ålder upp till över 70, om jag minns rätt. Det är alltså inte bara ungdomar där direkt, men man tränar efter egen förmåga. Känner man att man inte kan göra en viss övning, då får man göra någon annan som man tycker känns bättre. Det ska vara kul att träna och inte tråkigt eller svårt. Man gör efter egen förmåga, som så mycket annat.

Vad är medelgympa?

Medelintensivt gympapass med extra knorr. Vi tränar kondition, styrka, rörlighet och enklare koordination innan vi varvar ner, stretchar och avslutar med en kort avslappning. Musiken lägger grunden och rörelseglädje är ledstjärnan.

Stanna hemma vid minsta symptom på förkylning. Tvätta alltid händerna före och efter passet. Ha gärna med en egen dyna. Handsprit finns på i alla fall medelgympapasset.

Vill du träna med Korpen och bor i närheten av Timrå eller i Timrå. Spana in hemsidan här.

Om du inte redan tränar med korpen, så är du alltid välkommen att prova på ett pass när som helst under terminen som håller på fram till 12/12.

Hoppas att du haft en fin kväll med allt du tagit dig för. Ta hand om dig, så hörs vi snart igen.

Gillar

Kommentarer

VeraLynn
VeraLynn,

Så bra at du syntes treningen er gøy, da er det lettere å bli motivert 😊

nouw.com/veralynn
mynameisjossan
mynameisjossan,

Självklart gillar jag träning 😁

nouw.com/mynameisjossan