Träning med gruppen

Hallå där ute i den berömda holken. Hoppas att läget är fint med dig, vilket det är med mig.

Denna kväll har jag varit på terminens näst sista träningspass med medelgympa på schemat. Det var lika kul som alltid, men svettigt som bara den och det ska det ju vara anser jag. Det ska kännas att man gör någonting.

Vi sprang runt i gympasalen, gjorde crunches, benböj, plankan, snabba fötter, twist och så vidare. Minns inte alls allt vad saker och ting heter som vi gör. Använde i alla fall hela kroppen, samt ett liggunderlag eller kanske kallas det sittunderlag att göra övningarna på om man ska hålla till på golvet. Det använder vi varje gång, så inget nytt där.

Passet gick så fort, att jag knappt hann känna efter. Det går ju fort när man gör saker man tycker är kul eller rättare sagt så går tiden fort om man gör någonting. Det är så det är.

Det är inte många som duschar efter passet, utom en person. Själv duschar jag hemma, vilket jag tycker funkar för mig. Det är bra att man kan välja hur man vill ha det.

Att varva ner med stretch och avslappning i 2 minuter är någonting jag gillar. Efter stretchingen ska man lägga sig ner på golvet på sin madrass eller vad det heter i en bekväm ställning. Man ska ligga där i 2 minuter och inte tänka på någonting. När de där två minuterna har gått, så vickar vi på tårna och sedan rör vi på fingrarna. Därefter drar vi ett djupt andetag, innan vi sträcker på oss och blåser ut. När vi nästan är klar, så drar vi upp knäna mot magen och gör oss till en liten köttbulle. Sedan gungar vi sakta från sida till sida, från höger till vänster några gånger.

Vad är medelgympa?

Medelintensivt gympapass med extra knorr. Vi tränar kondition, styrka, rörlighet och enklare koordination innan vi varvar ner, stretchar och avslutar med en kort avslappning. Musiken lägger grunden och rörelseglädje är ledstjärnan.

Stanna hemma vid minsta symptom på förkylning. Tvätta alltid händerna före och efter passet. Ha gärna med en egen dyna. Handsprit finns på i alla fall medelgympapasset.

Vill du träna med Korpen och bor i närheten av Timrå eller i Timrå. Spana in hemsidan här.

Om du inte redan tränar med Korpen, så är du alltid välkommen att prova på ett pass när som helst under terminen som håller på fram till 12/12. Terminen med medelgympa slutar 6/12.

Hoppas att du haft en fin kväll med allt du tagit dig för. Ta hand om dig, så hörs vi snart igen.

P.S Bilderna är lånade i appen Bitmoji för Android.

Gillar