Träning med gruppen

Hallå där ute i den berömda holken. Hoppas att läget är fint med dig, vilket det är med mig.

Ikväll har jag varit på medelgympa med gruppen. Vi var ungefär 16 stycken på passet. Det är bara två gånger kvar nu av medelgympa denna termin, vilket känns tråkigt. Det känns som att vi nyss började denna termin och snart är det över igen.

Idag körde vi som vanligt, benböj, springa i salen, hoppa, armhävningar, snabba fötter, crunches, twist, åka skidor med enbart kroppen och plankan mm. Kommer inte ihåg allt vi gjorde eller vad allt heter för den delen.

Passet gick så fort idag, att jag aldrig hann känna den där känslan av att bli trött och slut.

Vi varvade ner med stretch och avslappning i 2 minuter, där vi ska tänka på ingenting. När tiden har gått rör vi på fingrarna, tårna och drar ett djupt andetag medan vi sträcker på oss innan vi blåser ut. Sist men inte minst är det dags att dra upp benen mot magen, så vi blir till en köttbulle innan vi rör oss sakta från höger till vänster några gånger.

Vad är medelgympa?

Medelintensivt gympapass med extra knorr. Vi tränar kondition, styrka, rörlighet och enklare koordination innan vi varvar ner, stretchar och avslutar med en kort avslappning. Musiken lägger grunden och rörelseglädje är ledstjärnan.

Stanna hemma vid minsta symptom på förkylning. Tvätta alltid händerna före och efter passet. Ha gärna med en egen dyna. Handsprit finns på i alla fall medelgympapasset.

Vill du träna med Korpen och bor i närheten av Timrå eller i Timrå. Spana in hemsidan här.

Om du inte redan tränar med Korpen, så är du alltid välkommen att prova på ett pass när som helst under terminen som håller på fram till 12/12. Terminen med medelgympa slutar 6/12.

Hoppas att du haft en fin kväll med allt du tagit dig för. Ta hand om dig, så hörs vi snart igen.

P.S Bilden är lånad hos pixels.com, som du hittar här.

Gillar