Träning med gruppen

Hallå där ute i den berömda holken. Hoppas att läget är fint med dig, vilket det är med mig.

Har precis kommit hem från veckans första pass med medelgympa tillsammans med gruppen jag tränar med genom Korpen i Timrå.

Det vi gjorde var crunches, armhävningar, springa runt i salen, hoppa, benböj, twist, plankan, snabba fötter. Allt vi gjorde minns jag inte, man kan inte minnas allt. Det var ett svettigt pass, även om det var kallt i gympasalen när vi kom dit och kändes som minusgrader ungefär. Att man kan bli så svettig när man väl kör igång, även om det är kallt i rummet i övrigt. Det är ju konstigt.

Vi varvade ner med stretch och avslappning, vilket var himla skönt faktiskt. Man ska slappna av i 2 minuter och försöka att tänka på ingenting. När två minuter har gått säger Pia, vår ledare till. Då är det bara för oss att röra på tår och fingrar. Därefter får vi dra ett djupt andetag och sträcka på oss, innan vi blåser ut och rullar ihop oss till en köttbulle med benen böjda mot magen. Därefter gungar vi försiktigt från sida till sida, från höger till vänster några gånger och kliver sedan upp.

Vad är medelgympa?

Medelintensivt gympapass med extra knorr. Vi tränar kondition, styrka, rörlighet och enklare koordination innan vi varvar ner, stretchar och avslutar med en kort avslappning. Musiken lägger grunden och rörelseglädje är ledstjärnan.

Stanna hemma vid minsta symptom på förkylning. Tvätta alltid händerna före och efter passet. Ha gärna med en egen dyna. Handsprit finns på i alla fall medelgympapasset.

Vill du träna med Korpen och bor i närheten av Timrå eller i Timrå. Spana in hemsidan här.

Om du inte redan tränar med Korpen, så är du alltid välkommen att prova på ett pass när som helst under terminen som håller på fram till 12/12.

Hoppas att du haft en fin kväll med allt du tagit dig för. Ta hand om dig, så hörs vi snart igen.

P.S Bilden är lånad hos walmart.com, som du hittar här.

Gillar