Träning med bästa Pia

Hallå där ute i den berömda holken. Hoppas att läget är fint med dig, vilket det är med mig.

Ikväll har jag varit tillbaka på medelgympapasset, efter att inte varit där sedan måndag 21/3. Synd att det då var sista gången för terminen, eftersom jag kommer att sakna passet. Det lär ju bli utegympa runt elljusspåret med Korpen i sommar, så det går ingen nöd på mig. Annars har jag ju andra planer för träning också med Ring Fit Adventure till mitt Nintendo Switch. Här kan du se en video på vad Ring Fit Adventure är för något.

Idag fick vi springa runt i gympasalen, hoppa på ett ben, armhävningar, snabba fötter, knäböj eller vad det heter och en massa annat som jag inte kommer ihåg nu. Jo, vi fick även göra huvud, axlar, knä och tå men att vi fick när vi kom till huvudet, stå på tå och klappa ovanför huvudet istället.

Efter passet får vi stretcha och avsluta med avslappning till lugn musik i två minuter, då vi ligger på en varsin dyna som vi även har gjort våra övningar på under passet och försöker att tänka på ingenting. Det är vår ledare Pia som säger till när 2 minuter har gått. Då får vi börja vicka på tårna och röra på fingrarna, sedan sträcka på oss, så vi blir så långa som möjligt. Sedan är det dags att dra upp knäna mot magen, så vi blir till en liten köttbulle och rulla sakta från sida till sida, från höger till vänster, innan det är dags att luta oss över till sidan för att sätta oss upp.

Vad är medelgympa?

Medelintensivt gympapass med extra knorr. Vi tränar kondition, styrka, rörlighet och enklare koordination innan vi varvar ner, stretchar och avslutar med en kort avslappning. Musiken lägger grunden och rörelseglädje är ledstjärnan.

Vill du träna med Korpen och bor i närheten av Timrå eller i Timrå. Spana in hemsidan här. Du bokar din plats till varje pass via hemsidan eller via appen Zoezi. Du hittar hur du bokar via hemsidan här. Du kan boka pass en vecka i förväg. Man får vara 25 personer på alla pass. Avboka senast 1h innan passet börjar.

Du är alltid välkommen att prova ett pass vid ett tillfälle, i mån av plats. Det gäller även spinning (ingen bokning). Kom i god tid och prata med instruktören.

Om man bokar pass och hamnar i kö. Då får man kolla mailen, ifall någon avbokat och se om man kommit med på passet. Har man inte bokat och kommer till passet, så får man vara med i mån av plats. Var på passet senast fem minuter innan passet börjar, är du inte i tid så kan din plats gå till någon annan som inte bokat.

Vill du ha en app att boka in dig på pass med, istället för att behöva logga in via hemsidan varje gång?

Laddar ner appen Zoezi för Android här (hittas inte om man söker i Play butiken) eller sök Zoezi Android via Google.

Laddar ner appen Zoezi för iPhone, iPad mm genom App store här eller gå in på App store och sök Zoezi för att hitta appen.

Vårterminen pågår fram till 15 maj, alltså denna vecka ut.

Hoppas att du haft en fin kväll med allt du tagit dig för. Ta hand om dig, så hörs vi snart igen.

#bestofnouw #bestofnouw2022 #träningärskönt #träningsdag #träningsinspiration #gympa #gympasalen #träning #träningsmotivation #träningsdag #fromtimråwithlove #träningsmod

Gillar