Träning denna kväll

Hallå där ute i den berömda holken. Hoppas att läget är fint med dig, vilket det är med mig.

Ikväll har jag varit på träning med medelgympa, vilket är lika kul som alltid. Även om min kompis inte kunde vara med denna gång, så var det riktigt kul ändå. Jag körde på som bara den och gjorde det jag skulle. Det var riktigt skönt såhär efteråt att det är gjort alltså, även om jag gärna hade kunnat köra på en stund till.

Vi gjorde armhävningar, plankan, sprang runt i gympasalen, gjorde knäböj och gud vet allt vad vi gjorde. Träningen gick väldigt fort ikväll, det är ett som är säkert. Det känns så segt när jag väl kommer dit tycker jag, men när vi väl sätter igång så är det över innan jag hinner blinka. Det känns så i alla fall, men det är ju så att tiden går fort när man har kul.

Att gå djupt ner flera gånger i följd när man gör benböj, det kändes litegrann efter att jag ramlade förra veckan på träningen. Om det kan du läsa här. Det är inte så farligt nu, att jag inte kunde träna, men jag var riktigt försiktig på den övningen jag gjorde mig illa på sist. Jag har ju haft en bula vid knät, som visserligen börjar ge med sig men ändå syns det blåmärken.

Bilden här under är vänd upp och ner. Valde att bara lägga ut en del av knät och inte hela benet, som du kanske ser.

Vad är medelgympa?

Medelintensivt gympapass med extra knorr. Vi tränar kondition, styrka, rörlighet och enklare koordination innan vi varvar ner, stretchar och avslutar med en kort avslappning. Musiken lägger grunden och rörelseglädje är ledstjärnan.

Stanna hemma vid minsta symptom på förkylning. Tvätta alltid händerna före och efter passet. Ha gärna med en egen dyna. Handsprit finns på i alla fall medelgympapasset.

Vill du träna med Korpen och bor i närheten av Timrå eller i Timrå. Spana in hemsidan här.

Hoppas att du haft en fin kväll med allt du tagit dig för. Ta hand om dig, så hörs vi snart igen.

Gillar