Träning 1h

Hallå där ute. Idag var det bara en gubbe som stod i "gubbhörnan". Vår tränare eller ledare kanske man ska säga kallar det för "gubbhörnan" för det står mest gubbar i det där hörnet av gympasalen.

Idag om man räknar med ledaren så var vi 13 stycken i gruppen. Det kändes lagom. Två nya tittade in och provade på, en av dessa skrev upp sig på listan där man kryssar i varje gång man är med på passet. Personerna hade gått på ett annat pass tidigare, men tänkte nu prova på/gå på passet nu på måndagar som heter Medelgympa.

Jag tycker det var himla kul att gå på det där passet idag. Jag körde slut på mig själv på en gång kändes det som. Att vara helt trött och slut när man går därifrån med svetten som rinner i pannan, det är ett gott tecken känner jag.

Förra veckan tränade jag ingenting, eftersom min morfar var så sjuk och låg på IVA. Jag orkade helt enkelt inte träna på grund av oron för honom. Nu är det mycket bättre med honom, men han är fortsatt på sjukhuset. Jag kände idag att jag behöver komma igång med träningen igen och det gjorde jag.

Vad har du gjort för någonting ikväll?

Vad är medelgympa?

Medelintensivt gympapass med extra knorr. Vi tränar kondition, styrka, rörlighet och enklare koordination innan vi varvar ner, stretchar och avslutar med en kort avslappning. Musiken lägger grunden och rörelseglädje är ledstjärnan.

Är du också sugen att träna i grupp?

För att minska smittspridningen var det inget öppet hus denna termin, där man fick prova på olika träningsformer, med olika gruppledare.

Terminen som vi har började 31/8 och slutar 6/12, vecka 49.

Stanna hemma vid minsta symptom på förkylning. Tvätta alltid händerna före och efter passet. Ha gärna med en egen dyna. Handsprit finns på i alla fall medelgympapasset.

Vill du träna med Korpen och bor i närheten av Timrå eller i Timrå. Spana in hemsidan här.

P.S Bilden till inlägget har jag lånat via vecteezy.com

Gillar

Kommentarer