Isle of dogs - Filmrecension

Jag och min ledsagare såg en film den 11/5 och nu ska jag försöka ge min recension om filmen. Jag har faktiskt tagit fingrarna ur den berömda *pip* och här är recensionen av filmen vi såg. Ingen av oss hade sett filmen innan och det är ju kul när man kan streama en film som ingen har sett. Annars när vi ser film tillsammans så här, då har jag redan sett den och kan rekommendera. Den här gången hade ingen sett filmen.

Den var faktiskt lite skruvad och ingen komedi, som det stod att det skulle vara. Jag tycker den var bra ändå, väldigt välgjord och handlingen var väl också bra.

Jag såg att filmen fanns att streama, men trodde inte att det skulle vara något att se. Trodde det var en film för yngre och därför har jag inte givit den en chans.

Handlingen kretsar kring alla stadens hundar (vilda och tama) som inte får vara kvar i staden där det finns en (om det var borgmästare) som inte gillar hundar, därför får hundarna flytta till Skräpön. Den ena hunden på Skräpön har faktiskt nosfeber och det finns inget botemedel på ön. En dag kommer en pojke till ön i ett flygplan, för att försöka leta reda på sin försvunna hund Spots. Man får följa med på resan i sökandet efter hunden, med allt vad det innebär. Avslöjar inte för mycket, men själva filmen med karaktärer och allt är väldigt välgjord. Jag kan varmt rekommendera den.

Handling:

12-årige Atari Kobayashi arbetar för stadens korrupte borgmästare. När alla hundar i Megasaki City en dag skickas iväg till en stor soptipp, tar Atari saken i egna händer och beger sig i sitt miniatyrflygplan till Trash Island i hopp om att hitta sin vakthund Spots. Med hjälp av sina nyvunna byrackor till vänner, påbörjas ett episkt äventyr som kommer att avgöra framtiden för hela prefekturen.

Skådespelare/röster till karaktärerna: Bryan Cranston, Koyu Rankin, Edward Norton. Bob Balaban, Jeff Goldblum, Bill Murray, Kunichi Nomura, Akira Takayama, Greta Gerwig, Frances McDormand, Akira Ito, Scarlett Johansson, Harvey Keitel, F. Murray Abraham, Yoko Ono. Du hittar en lista med alla som bidragit med röster till karaktärerna här.

Genre: Äventyr / Fantasy, Tecknat/animerat, Komedi Inspelningsår: 2018 Åldersgräns: 7år

• Filmtips
  • 94 visningar