Gympa med gänget

Hallå där ute i den berömda holken. Hoppas att läget är fint med dig, vilket det är med mig.

Nu var jag bara tvungen att slå igång datorn, för att skriva detta inlägg till er. Jag brukar vilja skriva dessa inlägg om träningen via datorn och inte via mobiltelefon eller liknande. Har inte haft igång datorn på hela dagen, men nu var det typ dags eller något.

Här har man varit på träning 1h med medelgympa tillsammans med Pia som ledare. Det var riktigt varmt och svettigt. Man får vara 25st på passet och man måste anmäla sig och boka via hemsidan eller appen. Denna kväll var vi bara 13 stycken, okej 14st med Pia. Det var trevligt och kul att vara igång igen anser jag. Vi började 19:00 och höll på till 20:00, då inräknat både träning, stretch och avslappning.

För min del känns det som om jag varit på medelgympapasset alldeles för sällan på senaste tiden.

På passet fick vi göra armhävningar, situps, hoppa, springa runt i salen, snabba fötter, höga knän, kissande hunden och allt vad det heter. Det var himla kul i alla fall och det känns att jag kommit tillbaka, en skön känsla att vara åter igen i alla fall.

Vi stretchar också, efter att passet är över. Sedan får vi ligga på vår madrass och slappna av i två minuter, utan att tänka på någonting medan vi lyssnar på avslappnande musik. Pia säger till när två minuter har gått. Då får vi börja med att vicka på tårna och röra på fingrarna. Därefter tar vi ett djupt andetag och sträcker på oss, så vi blir så långa som möjligt. Vi blåser ut luften efter att ha sträckt på oss. Sist, men inte minst så rullar vi ihop oss till en liten köttbulle med knäna mot magen och gungar sakta från sida till sida (från höger till vänster) innan vi faller över till höger sida och reser oss upp till sittande.

Insåg denna kväll när jag pratade med Pia och en träningskompis, att det bara är 7 gånger kvar av medelgympan, innan sommaren. Medelgympan slutar måndag 9 maj, medan själva terminen slutar söndag den 15 maj.

Vad är medelgympa?

Medelintensivt gympapass med extra knorr. Vi tränar kondition, styrka, rörlighet och enklare koordination innan vi varvar ner, stretchar och avslutar med en kort avslappning. Musiken lägger grunden och rörelseglädje är ledstjärnan.

Vill du träna med Korpen och bor i närheten av Timrå eller i Timrå. Spana in hemsidan här. Du bokar din plats till varje pass via hemsidan eller via appen Zoezi. Du hittar hur bokar via hemsidan här. Du kan boka pass en vecka i förväg. Man får vara 25 personer på alla pass. Avboka senast 1h innan passet börjar.

Du är alltid välkommen att prova ett pass vid ett tillfälle, i mån av plats. Det gäller även spinning (ingen bokning). Kom i god tid och prata med instruktören.

Om man bokar pass och hamnar i kö. Då får man kolla mailen, ifall någon avbokat och se om man kommit med på passet. Har man inte bokat och kommer till passet, så får man vara med i mån av plats. Var på passet senast fem minuter innan passet börjar, är du inte i tid så kan din plats gå till någon annan som inte bokat.

Vill du ha en app att boka in dig på pass med, istället för att behöva logga in via hemsidan varje gång?

Laddar ner appen Zoezi för Android här (hittas inte om man söker i Play butiken) eller sök Zoezi Android via Google.

Laddar ner appen Zoezi för iPhone, iPad mm genom App store här eller gå in på App store och sök Zoezi för att hitta appen.

Vårterminen pågår fram till 15 maj.

Hoppas att du haft en fin kväll med allt du tagit dig för. Ta hand om dig, så hörs vi snart igen.

#bestofnouw #bestofnouw2022 #träningärskönt #träningsdag #träningsinspiration #gympa #gympasalen #fromtimråwithlove #träningsmotivation #träning

Gillar