Träning 1h

Gympa/Träning

Hallå där ute i den berömda holken. Hoppas att läget är fint med dig, vilket det är med mig.

Ikväll under träningen var inte alls mitt humör på topp, dels för att jag kände mig väldigt sliten och dels för att jag sett på begravningsceremonin hela dagen av drottning Elizabeth II via TV.

I alla fall så tog jag mig iväg till träningen, vilket ändå var behövligt och skönt, genom att tänka på annat. Det kändes ändå inte som om jag presterade mitt allra bästa, men jag försökte i alla fall. Jag kände mig väldigt låg, yr och trött faktiskt, vilket är förståeligt när jag tittat på begravning via TV från klockan 11:00, då allt började - 17:55 eller däromkring, då allt slutade.

På träningen idag var det typ samma övningar som förra gången. Vi fick springa omkring i salen, snabba fötter, höga knän, plankan, plankan på sidan, armhävningar, boxa i luften, twista, övningar för magen och så vidare. Kommer inte ihåg vad allt heter, men det var kul i alla fall och tiden gick fortare än jag kunnat ana denna gång.

Om man inte klarar av att göra en viss övning, då får man göra någonting annat istället. Man gör själv det man känner att man klarar av.

Det är även bra att stretcha efteråt, vilket vi alltid gör. Stretching har flera fördelar. Exempelvis kan det hjälpa till att öka muskelutveckling och förbättra återhämtningsförmågan. Det viktigaste att tänka på när man ska stretcha är att inte pusha kroppen för hårt. Det är viktigt att lyssna på kroppens signaler, annars ökar risken för skador. Att stretcha är en förebyggande toppkur mot framtida korta muskler. Att inte tänja ut dem alls ökar risken för att de inte ska bli så långa som möjligt. Källa: firstclassgym.com och jointacademy.com

Efter träningen och stretchingen, så lägger vi oss på vår matta (den vi tränar på). Vi ligger så i 2 minuter, i en skön ställning på rygg och försöker att inte tänka på någonting. Vår ledare säger till när 2 minuter har gått. Då rör vi först på fingrarna och därefter tårna. Sedan drar vi in luft och håller andan medan vi sträcker på oss, först höger sida och sedan vänster sida (arm och ben på varje sida), så vi blir så långa som möjligt. Efteråt blåser vi ut luften och rullar ihop oss till en liten köttbulle med knäna mot magen. Då för vi också hålla upp huvudet, så det inte ligger mot träningsmattan. Sedan håller vi om knäna och gungar sakta från sida till sida, från höger till vänster några gånger, innan vi rullar ut på sidan och sätter oss upp igen.

Vad är medelgympa?

Medelintensivt gympapass med extra knorr. Vi tränar kondition, styrka, rörlighet och enklare koordination innan vi varvar ner, stretchar och avslutar med en kort avslappning. Musiken lägger grunden och rörelseglädje är ledstjärnan.

Vill du träna med Korpen och bor i närheten av Timrå eller i Timrå. Spana in hemsidan här. Du bokar din plats till varje pass via hemsidan. Du hittar hur du bokar via hemsidan här. Du kan boka pass 1 vecka i förväg. Man får vara 25 personer på alla pass. Avboka senast 1h innan passet börjar.

Du är alltid välkommen att prova ett pass vid ett tillfälle, i mån av plats. Det gäller även spinning (ingen bokning). Kom i god tid och prata med instruktören.

Om man bokar pass och hamnar i kö. Då får man kolla mailen, ifall någon avbokat och se om man kommit med på passet. Har man inte bokat och kommer till passet, så får man vara med i mån av plats. Var på passet senast fem minuter innan passet börjar, är du inte i tid så kan din plats gå till någon annan som inte bokat.

Höstterminen pågår fram till vecka till 49, söndag 11/12.

Hoppas att du får en fortsatt fin kväll med allt du tar dig för eller inte tar dig för. Ta hand om dig, så hörs vi snart igen.

#bestofnouw #bestofnouw2022 #träning #träningsmotivation #träningsinspiration #gympa #träningsmod #korpen #timrå #fromtimråwithlove

Gillar