1h träning med gruppen

Gympa/Träning

Hallå där ute i den berömda holken. Hoppas att läget är fint med dig, vilket det är med mig.

På förhand vill jag bara passa på att skriva förlåt till er som väntat på mitt inlägg, eftersom jag inte tänkte på att blogga direkt då jag kom hem från träningen, Jag är annars en sådan som bloggar direkt då jag kommer från träningen, men nu blev det att dricka ett glas apelsinjuice, äta några majskakor och streama de två första avsnitten av Över Atlanten, för denna säsong. Jag glömmer ju inte bort att blogga, jag gör det bara nu istället.

Denna kväll har jag varit på vattengympa från 18:00-19:00. Det var lika trevligt som förra gången och vi fick göra typ samma sorts övningar som då.

Likt förra gången, så var bassängens botten höj och sänkbar. Riktigt bra för oss korta, men de som var med förra gången och hade vatten upp till midjan var inte med denna gång. De hade väl ingenting där att göra kan jag tro. Bassängens botten var på 130cm i höjd. Det passar ju inte alls som jag nämnt.

Vi fick springa, boxas, snabba fötter, simma med enbart armarna, höga knän och allt vad vi fick göra. Kommer inte ihåg allt vi fick göra, eftersom vi gick göra så otroligt mycket. Det var mycket fokus på armarna denna gång, inte mig emot kan jag säga. Tänk vad mycket träningsvärk jag kommer att få imorgon och på torsdag, men det är en annan sak.

Den här gången var det inget snack om att de som inte sköljde ur håret eller tvättade det innan, var tvungen att ha badmössa. Förra gången var det snack om det, men inte denna tyvärr.

Det som känns lite väl konstigt, det är att vi som har vattengympan delar duschar med allmänheten. Alla kommer ju inte kunna vara ute från badhuset 30 minuter efter att vi blivit klara. Alltså passet slutar ca 19 och vi ska vara därifrån vid 19:30. Det är bara sju duschar och alla ska typ dit samtidigt. Som tur är, så stänger badhuset för allmänheten 20:00, så det är ändå lugnt om man blir några minuter senare.

Som med alla pass jag går på, så fick vi stretcha efteråt. Det är verkligen behövligt.

På detta träningspass har vi inte längre några redskap att använda oss av, så det är vår egen kropp vi använder oss av. Det känner jag personligen bara är bra.

Badhuset vi håller till i är nybyggt och hade invigning 3/9, så det är väldigt nytt med andra ord. Här kan du se en video inifrån simhallen, så du får se hur det ser ut där inne. Videon är filmad inför invigningen.

Adress: Lill-strimmas väg 9, 861 43 Sörberge - Timrå.

Vad är vattenträning?

Ett effektivt och skonsamt sätt att träna din kropp. Vattnet gör att du känner dig lätt samtidigt som det ger ett effektivt motstånd. Efter passet har du tillgång till bubbelpool och bastu. Passar dig som har fått Fysisk aktivitet på recept (FAR)

Vill du träna med Korpen och bor i närheten av Timrå eller i Timrå. Spana in hemsidan här. Du bokar din plats till varje pass via hemsidan. Du hittar hur du bokar via hemsidan här. Du kan boka pass 1 vecka i förväg. Man får vara 25 personer på alla pass. Avboka senast 1h innan passet börjar.

Du är alltid välkommen att prova ett pass vid ett tillfälle, i mån av plats. Det gäller även spinning (ingen bokning). Kom i god tid och prata med instruktören.

Om man bokar pass och hamnar i kö. Då får man kolla mailen, ifall någon avbokat och se om man kommit med på passet. Har man inte bokat och kommer till passet, så får man vara med i mån av plats. Var på passet senast fem minuter innan passet börjar, är du inte i tid så kan din plats gå till någon annan som inte bokat.

Höstterminen pågår fram till vecka till 49, söndag 11/12.

Hoppas att du får en fortsatt fin kväll med allt du tar dig för eller inte tar dig för. Ta hand om dig, så hörs vi snart igen.

#bestofnouw #bestofnouw2022 #träning #träningsmotivation #träningsinspiration #gympa #träningsmod #korpen #timrå #fromtimråwithlove #träningsdag #badhuset #simhall #gympa

Gillar