Träning 1h

Gympa/Träning

Hallå där ute i den berömda holken. Hoppas att läget är fint med dig, vilket det är med mig.

Ikväll har terminens första pass kört igång för mig, med medelgympa. Det var riktigt kul, men svettigt. Jag är inte förvånad om jag kommer att ha träningsvärk imorgon.

Vi fick göra benböj, höga knän, springa runt i salen, plankan, hoppa, armhävningar, övningar för magen, hoppas sidled, plankan på sidan, snabba fötter och så vidare. Kommer inte alls ihåg allt vi fick göra, men det var svettigt värre vill jag lova.

Jag som inte gjort särskilt mycket i träningsväg under sommaren höll på att svettas ihjäl och känner nu att jag är snurrig i skallen. Det är bara att bita ihop och komma igen med sömn under natten. Att vara utvilad är A och O i detta sammanhang och även annars också.

Efter passet stretchade vi också tillsammans och hade avslappning i 2 minuter. Det där med avslappningen är att vi lägger oss ner på den dyna vi har och vilar i 2 minuter. Då ska vi försöka att absolut inte tänka på någonting. Vår tränare säger åt oss när dessa två minuter har gått. Då rör vi först på fingrarna, sedan tårna och sträcker ut oss så vi blir så långa som möjligt. Därefter rullar vi ihop oss till en liten köttbulle med knäna mot magen. Sist men inte minst, så gungar vi sakta från sida till sida, från höger till vänster några gånger, innan vi rullar ut på sidan och sätter oss upp igen.

Vad är medelgympa?

Medelintensivt gympapass med extra knorr. Vi tränar kondition, styrka, rörlighet och enklare koordination innan vi varvar ner, stretchar och avslutar med en kort avslappning. Musiken lägger grunden och rörelseglädje är ledstjärnan.

Vill du träna med Korpen och bor i närheten av Timrå eller i Timrå. Spana in hemsidan här. Du bokar din plats till varje pass via hemsidan. Du hittar hur du bokar via hemsidan här. Du kan boka tidigast 3 dagar i förväg. Man får vara 25 personer på alla pass. Avboka senast 1h innan passet börjar.

Du är alltid välkommen att prova ett pass vid ett tillfälle, i mån av plats. Det gäller även spinning (ingen bokning). Kom i god tid och prata med instruktören.

Om man bokar pass och hamnar i kö. Då får man kolla mailen, ifall någon avbokat och se om man kommit med på passet. Har man inte bokat och kommer till passet, så får man vara med i mån av plats. Var på passet senast fem minuter innan passet börjar, är du inte i tid så kan din plats gå till någon annan som inte bokat.

Höstterminen pågår fram till vecka till 49, söndag 11/12.

Hoppas att du får en fortsatt fin kväll med allt du tar dig för eller inte tar dig för. Ta hand om dig, så hörs vi snart igen.

#bestofnouw #bestofnouw2022 #träning #träningsmotivation #träningsinspiration #gympa #träningsmod #korpen #timrå #fromtimråwithlove

Gillar