Bokrecension

Hallå där ute i den berömda holken. Hoppas att läget är fint med dig, vilket det är med mig.

Idag tänkte jag tipsa om en bok som @carolineblombergs har skrivit. Alltså en bok som jag tycker jättemycket om och väntar på fortsättning till, men det vet jag inte om det kommer eller inte.

Här är hemsidan till Caroline.

Nog om det, nu går vi in på boken istället.

Den här boken handlar om två vänner som startat en firma tillsammans eller man kanske säger företag? Jag vet inte riktigt, men i alla fall så heter vännerna Lisa och Sanna. De har två anställda, Nico eller Nicolai som han egentligen heter och Emma.

Man får följa med i både Sannas och Lisas kärleksliv med allt vad det kan föra med sig av intriger och allt annat. Man får även följa med runt i Stockholm på alla mysiga platser som utgör boken till den mysiga Stockholmska idyll som det verkligen är. De sitter på olika mysiga uteserveringar, är på olika romantiska hotell, umgås med sina vänner och kärleken som sätts på prov för i alla fall två av dessa, nämligen Sanna och Lisa. Det är intriger, kärlek, vänskap och en hel del annat som utspelar sig i vår huvudstad.

Det är ganska mycket eller väldigt mycket som kretsar kring att få ordning på kärleken och även ta reda på vad som verkligen hände när det var slut mellan Lisa och hennes ex Edin ett tag.

Jag som inte alls är hemma i Stockholms stad, jag bara hänger med i boken och får föreställa mig platserna. Jag är inte ett dugg inne på vad som finns i den stora staden, vad gäller gator, ställen och så vidare. Jag uppskattar boken väldigt mycket ändå och vill mer än gärna läsa en fortsättning, om det nu blir någon. Egentligen kanske boken borde läsas av någon som är insatt i Stockholm, är stockholmare och vet mer om ställena, gatorna och allt som nämns i boken? Jag läser ändå, med öppet sinne.

Synd att det finns några stavfel i boken, att det inte kontrollerades eller att man kollade upp att man glömde ord i vissa meningar när man skrev en mening. En person med min diagnos har oftast lätt att kunna upptäcka stavfel, ord på fel plats eller bokstäver som faller bort. Allt som allt var det inget större problem med stavfelen och liknande, boken i sin helhet var fantastisk att läsa ändå.

Det som kändes konstigt, det var att lägga ifrån mig boken för natten eftersom jag bara ville läsa mer och mer. Jag älskar böcker där man aldrig någonsin vill lägga ifrån sig boken. Det är ett gott betyg anser jag.

Handling: Lisa är en hopplös romantiker som trodde att hon hade hittat The one i Edin. Ett sms får dock hela hennes värld att raseras. Hur ska hon gå vidare från det här? Hon vill inte heller tänka på rubrikerna som kommer att komma som ett brev på posten när media får nys om deras uppbrott. Lisa, den framgångsrika entreprenören - bedragen av en dokusåpadeltagare. Den perfekta fasaden som Sanna så länge försökt bygga upp börjar sakta men säkert fallera. Trots att hennes liv kan uppfattas som perfekt känner hon att något saknas. Det blir tydligt när Adam, hennes tidigare flört, hör av sig. Ska hon våga satsa och riskera att få sitt hjärta krossat? Och skulle Adam verkligen vilja träffa henne igen om han fick veta hennes mörkaste hemlighet?

Det här är den första boken i #SoMe-serien som följer Lisa och Sannas liv som två unga, framgångsrika entreprenörer i nutidens Stockholm. Deras liv kantas av att göra karriär, kärleksproblem och att leva i dagens samhälle som offentliga där de ständigt bevakas på sociala medier.

Författare: Caroline Blomberg

Genre: Roman

Utgiven: 2021-12-07

Antal sidor: 156

Här kan du läsa ett smakprov av boken, om du skulle vilja. Du får första kapitlet gratis att läsa om du klickar på länken (Den understrukna meningen).

Boken finns som pocket, E-bok, ljudbok och häftad. Den finns även som ljudbok och E-bok hos Nextory, Storytel och BookBeat.

Hoppas att du får en fortsatt fin dag med allt du tar dig för. Ta hand om dig, så hörs vi snart igen.

#boktipset #boktips #dagensboktips #bestofnouw #bestofnouw2022 #nyttinlägg #nyttinläggpåbloggen #nyttblogginlägg #personligblogg #personligt #personligblog #personligblogg #personligblogger #personligbloggare #bloggplatform #bloggtopplistan #blogg #inlägget #blogginlägg #ettbrablogginlägg #bloggareisverige #bloggare #cool #coolt #jaghardetganskabra #jagärdenbästa