Back with Medelgympa igen

Hallå där ute i den berömda holken. Hoppas att läget är fint med dig, vilket det är med mig.

Ikväll har jag varit på ett medelgympapass med gruppen jag brukar träna med. Vi var 14 stycken av 25 på passet, om jag räknar in ledaren. Man får ju max vara 25 personer på alla pass nu för tiden.

Det var så att vi fick springa i salen, göra höga knän, hoppa, snabba fötter, situps, plankan, armhävningar, kissande hunden mm. Det var riktigt svettigt och varmt tycker jag, det bara rann svett av mig. Vi gjorde också axlar, knä och tå (huvud, axlar, knä och tå) men då vi hade klappat på axlarna på tillbakavägen, så klappade vi med händerna ovanför huvudet och stod på tå samtidigt.

Vi fick göra en massa annat också som jag inte kommer ihåg vad det heter, men det var kul i allra högsta grad. Det kändes lite att jag varit borta för länge, eftersom jag blev andfådd av att springa runt några varv i gympasalen.

När passet är över, så får vi stretcha, innan det är dags för avslappning. Vid avslappningen ligger vi ner på vår madrass i en bekväm ställning och försöka att tänka på absolut ingenting i 2 minuter medan vi lyssnar på avslappningsmusik. Vår ledare säger till när dessa två minuter har gått. Efter dessa två minuter, då ska vi vicka på tårna och röra på fingrarna. Sedan drar vi ett djupt andetag, stäcker på oss så vi blir så långa som möjligt och sedan blåser vi ut luften. När vi är klara rullar vi ihop oss till en liten köttbulle med knäna mot magen och gungar sakta från sida till sida några gånger, innan vi sätter oss upp.

Vad är medelgympa?

Medelintensivt gympapass med extra knorr. Vi tränar kondition, styrka, rörlighet och enklare koordination innan vi varvar ner, stretchar och avslutar med en kort avslappning. Musiken lägger grunden och rörelseglädje är ledstjärnan.

Vill du träna med Korpen och bor i närheten av Timrå eller i Timrå. Spana in hemsidan här. Du bokar din plats till varje pass via hemsidan eller via appen Zoezi. Du hittar hur bokar via hemsidan här. Du kan boka pass en vecka i förväg. Man får vara 25 personer på alla pass. Avboka senast 1h innan passet börjar.

Du är alltid välkommen att prova ett pass vid ett tillfälle, i mån av plats. Det gäller även spinning (ingen bokning). Kom i god tid och prata med instruktören.

Om man bokar pass och hamnar i kö. Då får man kolla mailen, ifall någon avbokat och se om man kommit med på passet. Har man inte bokat och kommer till passet, så får man vara med i mån av plats. Var på passet senast fem minuter innan passet börjar, är du inte i tid så kan din plats gå till någon annan som inte bokat.

Vill du ha en app att boka in dig på pass med, istället för att behöva logga in via hemsidan varje gång?

Laddar ner appen Zoezi för Android här (hittas inte om man söker i Play butiken) eller sök Zoezi Android via Google.

Laddar ner appen Zoezi för iPhone, iPad mm genom App store här eller gå in på App store och sök Zoezi för att hitta appen.

Vårterminen pågår fram till 15 maj.

Hoppas att du haft en fin kväll med allt du tagit dig för. Ta hand om dig, så hörs vi snart igen.

#bestofnouw #bestofnouw2022 #träningärskönt #träningsdag #träningsinspiration #gympa #gympasalen

Gillar