1h vattenträning

Hallå där ute i den berömda holken. Hoppas att läget är fint med dig en kväll som denna. Slog just igång datorn, för att kunna blogga innan det är dags för en kopp te och några nötter efter ett jobbigt pass med träning.

Under passet så var det mer jobbigt än vanligt, det kändes som om det var det sista jag skulle orka med någonsin.

Det var en korv vi använde till några övningar eller ja, det heter ju flexistång (du hittar den här) men du förstår nog. Hoppas att jag inte får ont i armarna i morgon, för med ena handen skulle vi försöka trycka ner korven under vattnet med utsträckt arm, samtidigt som vi låg vågrätt och sparkade i kors med benen. Vi gjorde det några gånger på varje sida.

Vi gjorde även annat också, som att springa, höga knän, upp med foten och låta den möta handen och så samma sak på andra sidan. Sedan springa baklänges och så framlänges, hoppa jämfota och klappa sig själv bakom rumpan, boxning med höga knän, springa 6st steg framåt och hoppa sedan göra samma sak bakåt och sedan framåt igen. Jag minns inte allt vi gjorde, men det var himla kul.

Efter passet var det att sitta en stund i bubbelpoolen, vilket var himla skönt och varmt. När vi hade duschat och gjort oss klara, så blev det att som vanligt gå in i bastun för att torka sig.

Nu är man hemma och ska göra sig redo för att käka något efter passet. Det är obligatoriskt. Hon som jag brukar åka med från passet, hon fick godis av mig som tack för att jag fick åka med henne i fjol. Jag har inte haft tillfälle att lämna de innan. Det hon fick var en ask med Ferrero Rocher. Det blev hon riktigt glad för.

Bild från omklädningsrummet i badhuset. Tycker du att jag skulle passa i lugg? Jag vet inte vad jag själv tycker, men det är ju lite fint sådär.

Vad är vattenträning?

Ett effektivt och skonsamt sätt att träna din kropp. Vattnet gör att du känner dig lätt samtidigt som det ger ett effektivt motstånd. Efter passet har du tillgång till bubbelpool och bastu. Passar dig som har fått Fysisk aktivitet på recept (FAR)

Vill du träna med Korpen och bor i närheten av Timrå eller i Timrå. Spana in hemsidan här. Du bokar din plats till varje pass via hemsidan eller via appen Zoezi. Du hittar hur bokar via hemsidan här. Du kan boka pass en vecka i förväg. Man får vara 25 personer på alla pass. Avboka senast 1h innan passet börjar.

Du är alltid välkommen att prova ett pass vid ett tillfälle, i mån av plats. Det gäller även spinning (ingen bokning). Kom i god tid och prata med instruktören.

Om man bokar pass och hamnar i kö. Då får man kolla mailen, ifall någon avbokat och se om man kommit med på passet. Har man inte bokat och kommer till passet, så får man vara med i mån av plats. Var på passet senast fem minuter innan passet börjar, är du inte i tid så kan din plats gå till någon annan som inte bokat.

Vill du ha en app att boka in dig på pass med, istället för att behöva logga in via hemsidan varje gång?

Laddar ner appen Zoezi för Android här (hittas inte om man söker i Play butiken) eller sök Zoezi Android via Google.

Laddar ner appen Zoezi för iPhone, iPad mm genom App store här eller gå in på App store och sök Zoezi för att hitta appen.

Vårterminen pågår fram till 15 maj.

Hoppas att du haft en fin kväll med allt du tagit dig för. Ta hand om dig, så hörs vi snart igen.

#bestofnouw #bestofnouw2022 #träningärskönt #träningsdag #träningsinspiration #gympa #gympasalen

Gillar