1h träning

Hallå där ute i den berömda holken. Hoppas att läget är fint med dig, vilket det är med mig.

Nu ikväll har jag varit på träning 1h med Korpen i Timrå. Det var medelgympa på schemat, vilket var himla kul faktiskt. Jag har inte rört mig nämnvärt under jul och nyår, men nu har jag i alla fall idag kommit igång igen.

Vi körde armhävningar, benböj, situps, plankan, springa omkring i salen, snabba fötter och en massa annat. Jag vet inte vad allt vi gör heter, men det var himla kul i alla fall. Skönt att vara igång igen, med nya friska tag.

Jag har fått veta att jag inte har någon muskel på framtisdan vid ljumsken, när jag frågade vad som händer när man stretchar höftböjaren. Jag fick känna på hon som är tränaren och hon hade som en hård sena precis där vid ljumsken när hon gjorde höftböjaren. Själv har jag alls ingenting där. Det kan bero på att jag kanske är överrörlig. Min moster är det i alla fall. Vet du inte vad höftböjaren är? Klicka här, för att få veta hur du stretchar den.

Bilden på mig är en självis, tagen direkt efter träningen i gympasalen

Vad är medelgympa?

Medelintensivt gympapass med extra knorr. Vi tränar kondition, styrka, rörlighet och enklare koordination innan vi varvar ner, stretchar och avslutar med en kort avslappning. Musiken lägger grunden och rörelseglädje är ledstjärnan.

Stanna hemma vid minsta symptom på förkylning. Tvätta alltid händerna före och efter passet. Ha med en egen dyna. Handsprit finns på alla pass.

Det får vara max 15 personer på alla pass. Det är bra om du bokar dig via hemsidan. Var på plats senast 5 minuter innan passet, kommer du senare kan din plats ha givits till någon annan som inte har bokat.

Du byter om och duschar hemma, egen matta tar du också med till passet.

Vårterminens pass pågår fram till 15 maj.

Vill du träna med Korpen och bor i närheten av Timrå eller i Timrå. Spana in hemsidan här.

Hoppas att du haft en fin kväll med allt du tagit dig för. Ta hand om dig, så hörs vi snart igen.

Gillar