1h träning

Hallå där ute i den berömda holken. Hoppas att läget är på topp med dig, vilket det absolut är med mig. Trött i kroppen efter träningspass två dagar i rad.

Det var vattengympa som stod på schema denna kväll. Tro inte att det bara är äldre och pensionärer som håller på med sådant, även yngre förmågor kan hålla på med sådant också. Ingen åldersgräns egentligen, alla platsar men på sitt eget vis.

Idag körde vi olika stationer igen, vi körde med hantlar i vattnet, men jag avstod från dessa eftersom jag kan få ont i händerna av de och ha ont länge. Det är sådana hantlar vi använde, de mindre varianterna alltså. Vi fick även springa, indianhopp, simma och sprattla med benen, grodhopp osv. Minns inte alls allt vi gjorde, men jag minns att vi gjorde övningar med frisbee. Ja, en liknande denna.

Efteråt var det himla skönt att sitta i bubbelpoolen en stund efter att vi stretchat. Det känns liksom som en belöning att få sitta i bubbelpoolen efter att man gjort det man ska och kämpat på under passet. Det var svalare i bassängen under passet än det brukar vara, några frös men inte jag.

Vad är vattenträning?

Ett effektivt och skonsamt sätt att träna din kropp. Vattnet gör att du känner dig lätt samtidigt som det ger ett effektivt motstånd. Efter passet har du tillgång till bubbelpool och bastu. Passar dig som har fått Fysisk aktivitet på recept (FAR)

Stanna hemma vid minsta symptom på förkylning. Tvätta alltid händerna före och efter passet.

Vill du träna med Korpen och bor i närheten av Timrå eller i Timrå. Spana in hemsidan här.

Om du inte redan tränar med Korpen, så är du alltid välkommen att prova på ett pass när som helst under terminen som håller på fram till 12/12.

Hoppas att du haft en fin kväll med allt du tagit dig för. Ta hand om dig, så hörs vi snart igen.

P.S Bilden är en arkivbild

Gillar