1h medelgympa

Hallå där ute i den berömda holken. Hoppas att läget är fint med dig, vilket det är med mig.

Denna kväll var jag med på ett pass medelgympa på Böle skola här i Timrå. Passet var medelgympa 1h med avslappning som avslut, vilket vi kör varje gång.

Vi fick springa runt i gympasalen, snurra runt, hoppa, snabba fötter, benböj, plankan, armhävningar, situps mm. Allt med din egen kropp som motstånd.

På avslappningen får vi ligga ner två minuter på vår träningsmatta och försöka att absolut inte tänka på någonting. Det är vår ledare som säger till när två minuter har gått. Vi lyssnar på avslappningsmusik under tiden. När de där två minuterna har gått, så vickar vi lite på tårna och rör på fingrarna. Sedan sträcker vi på oss, så att vi blir så långa som möjligt. Efter det, så rullar vi ihop oss till en liten köttbulle med knäna mot magen och rör oss från sida till sida, innan vi sätter oss upp.

Vad är medelgympa?

Medelintensivt gympapass med extra knorr. Vi tränar kondition, styrka, rörlighet och enklare koordination innan vi varvar ner, stretchar och avslutar med en kort avslappning. Musiken lägger grunden och rörelseglädje är ledstjärnan.

Stanna hemma vid minsta symptom på förkylning. Tvätta alltid händerna före och efter passet. Ha med en egen dyna. Handsprit finns på alla pass.

Det får vara max 15 personer på alla pass. Det är bra om du bokar dig via hemsidan. Var på plats senast 5 minuter innan passet, kommer du senare kan din plats ha givits till någon annan som inte har bokat.

Du byter om och duschar hemma, egen matta tar du också med till passet.

Vårterminen pågår fram till 15 maj.

Vill du träna med Korpen och bor i närheten av Timrå eller i Timrå. Spana in hemsidan här.

Hoppas att du haft en fin kväll med allt du tagit dig för. Ta hand om dig, så hörs vi snart igen.

Gillar